vaccinerad och klar

Jag, Denise, Kalle och mamma har varit och vaccinerat oss idag mot den kända "svininfluensan". Alla har ju väldigt olika uppfattningar om den. Är den bra? Blir man sjuk av den? hjälper den? Självklart finns det ingen som kan svara på dem frågorna HELT säkert. Men det är ju bättre att ta sprutan än att inte ha gjort det känner jag. Men kan ju fåen del biverkningar av den, som feber. Och jag känner hellre att jag ligger och har feber i några dagar och vet vad det är än att jag blir sjuk av svininfluensan. Samtidigt så vet man ju inte hur vaccinet kommer att reagera på långsikt. Kommer man att få några biverkningar senare? Eftersom dem har tagit fram vaccinet på bara några månader? för min del så är det iallafall bättre att ta den. Vi åker ju till thailand snart, och där har dem inte kommit lika långt med vaccinet och det finns antagligen fler smittade. Så för min del så är det bästa att ha tagit den. Eller det tror jag det är för alla. Fast smaken är som baken. DELAD.

Nu ska jag plugga och umgås med pojkvännen min.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback